Ma nije to samo prodaja djece i žena za bolesnike i perverznjake već i tretiranje radne snage. Ucjena za potplaćeni ili besplatan težak rad.
Jednako kao s ženama za prostituciju tako se i šljakerima iz drugih siromašnih sredina pa iz drugih siromašnih zemalja kojima oduzimaju putovnice i ucjenjuje ih se na težak besplatan rad za smještaj i par zalogaja.
Kod nas nema radne snage za ljetne poslove jer našima nije nikad dosta, a ostali nisu ili na vrijeme obučeni ili ne znaju jezik ali da rade za manje, o da. Imamo li mi po skučenim Sonoma nagurane strance koji rade samo za koru kruha? Imamo mi sve jer smo tako željeli. Pogrebi i pomiriši.
Tako je i s djecom, koja osim organa, tijela za seksualno iživljavanje mogu biti korištena za rad. Naravno da to nije novo, znamo priču o markiranom tenisicama ko je lijepe djeca iz trećih zemalja….ali jesmo li svjesni što se događa i koliko je planet napaćen surovim zlom koji iskorištava slabije?
Pedofiliju samo što nisu legalizirali jer ima i moćnika kao i zagorenih fratara kojima se sve gleda kroz prste, a koji tu maste perverzni brk.
Razumijemo li uopće razinu izopačenja ili sanjamo, prihvaćamo, čudimo se i ne činimo ništa osim zabijanja glave u pijesak?
Žene? Oh to je stara priča, seksualne radnice koje završavaju na otpadu kad ostare ili ih droga kojom ih zanimaju toliko satre da su duševno i tjelesno potpuno obamrle pa ni ne stignu osjetiti slobodu koju su im oduzeli lažnim obećanjima i otimanjem putovnica i tijela.
Tijela? Organi? Nestanci ljudi?
Ovdje nema mjesta za zaključak. Ovdje ima mjesta samo za otvaranje teme o izopačenom stvorenju koji se zove čovjek te njegovim motivima za užase nad drugim bićima.
napisala: Marija Štrajh
ilustracija: Marija Štrajh
Marija Štrajh multimedijalna umjetnica koja je od ranih dana tražila način umjetničkog izričaja kroz riječ i izvedbu pa onda i multimediju kako se uz njeno odrastanje tehnologija razvijala. Pa je tako već s 16. godina, turnejom haiku performansa PRVI UDARAC U ZADNJICU obišla sve države ex Yu te izvedbom bila u interakciji s publikom, a sami fem haikui oslobađali su žensku energiju u punom smislu te riječi.
Projekti iz 80-tih IZMIŠLJOTINA u Hrvatskom kulturnom domu u Rijeci, mjuziklu u četiri čina pokazala je kao i STRAH ME JE, interaktivnom rock performansu, potom 90-tih LUTKINA KUĆA 1 i 2, performansima, URLIKANJA te ISPOVJED ISPRANOG MOZGA, kao i off sexy cabaret s parodijom KRV I MED….2000- tih nastavlja koristiti radijski i TV medij kao sredstvo performansa da bi rušila seksualne tabue i ubrzavala svjetske medijske procese detabuiziranja u mladoj HR, pa potom odlaskom u SAD snima kratki film NEW YORK RAFT ON THE ROAD koji je poslije prikazivan na sub festivalima Ispod tepiha u Zagrebu, Rijeci, Osijeku i Splitu, a gdje je spojila na Danima performansa u Rijeci s performansom o ljudskim pravima čime se i film bavi.
U MMSU Rijeka postavlja platformu 22 performansa riječkih umjetnika koji su unutar prostorno velikog autorskog DNA autoričinog ključa pod nazivom METAFIZIKA KRVI ILI KLJUČ DNK gdje objedinjava riječke performere u glavnu DNK spiralu.
Potom slijedi niz organizacija kao što su Kultur šok 2014. te subverzivnu festival performansa NA RUBU gdje objedinjuje umjetnike te svoj performans o žrtvama koncetracionih logora JADNOVO.
U međuvremenu u vlastitom prostoru na otoku Krku registrira galeriju ART AVANGARD gdje prvih godina ustupa promociju akademskim i drugim umjetnicima da bi nakon smrti oca koristila vlastiti prostor kao neovisni od institucija, političkih i drugih tzv. muških alata kao vremensku i prostornu crtu za instalacije za istraživački rad i neovisne izvedbe kao što su CONTACT ME gdje iskušava vremenske uvjete na instalaciji koja opstaje nesrušena godinu dana, potom JUST ONE CALL, FLOWERS 2034 te na kraju i aktualnu ANIMAL ART ACADEMY gdje psi slikaju.
Inače je diplomirala medijski management u Zagrebu, okultne teozofske škole te stekla 7 stupnjeva eksterne chi kung naobrazbe kao i arhatic yogu u SAD-u.
2023. svoju digitalnu umjetnost je izlagala u galerijama diljem svijeta, NYC artexpo, Miami, Los Angeles, potom SVISS artexpo na glavnom kolodvoru, u Berlinu te Dubaiju.
Napisala je knjigu intervjua “Rock n Stock generacija” kao i vegansku kuharicu te je ušla u međunarodnu antologiju književnih kratkih formi pričom KIHAVICA. Objavljivala u književnim časopisima i portalima, a trenutno piše za mojzagreb.info i adriapress.hr.
foto: osobni album Marija Štrajh