Search

Oglasi

/
Šokantno, pod Tomaševićem pola tramvaja u kvaru, zaposlenici napuštaju ZET, a prodano 900.000 karata manje
Zagreb

Šokantno, pod Tomaševićem pola tramvaja u kvaru, zaposlenici napuštaju ZET, a prodano 900.000 karata manje

HSLS Grada Zagreba razotkriva posljedice upravljanja nove gradske uprave...

U nastavku Vam u cijelosti prenosimo ključne naglaske sa trenutno održane konferencije za medije koju su održali predsjednik HSLS Zagreba saborski zastupnik Darko Klasić i i Alen Lochert zastupnik u Gradskoj skupštini, koji razotkrivaju upravljanje gradom Zagrebom trenutnog nam gradonačelnika Tomislava Tomaševića i njegove aktivističke platforme.

Pola tramvaja u kvaru, a zaposlenici napuštaju ZET i prodano 900.000 karata manje, posljedica je upravljanja nove gradske uprave javnim gradskim prijevozom

ZET je prošle godine ostvario 207,8 milijuna eura prihoda i 207,7 milijuna eura rashoda, ali je nakon poreza na dobit ostvaren gubitak od 80 tisuća eura i sve to uz subvencije iz gradskog proračuna od 130 milijuna eura kao i ostvarene potpore Vlade na tržištu energije električne i goriva u iznosu od 20,2 milijuna eura .

Ovi podaci najbolje pokazuju poraz politike upravljanja Gradskog poglavarstva i uprave ZET-a jer je prema ovim brojkama ZET uprihodio svega četvrtinu svojih troškova te je postao tržišno nesamostalan.

Pri tome često čujemo izgovor gradske uprave da je starosti voznog parka glavni uzrok za ovakvo stanje u ZET-u, ali se pri tome prešućuje da je pravi uzrok bolest ZET-ovog voznog parka izostanak adekvatnog održavanja.

Tijekom protekle godine preko 40 % tramvaja nije bilo u voznom stanju zbog lošeg odražavanja , što predstavlja glavni problem javnog gradskog prijevoza a ne nedostatak vozila. Poslovne strategije grada i zagrebačkog holdinga temeljila se na štednji u javnoj nabavi po pitanjima održavanja vozila, što je uzrokovalo da je tehnička ispravnost tramvaja iznosila u 2023. godini niskih 57,47 posto a da je trošak goriva autobusa ZET-a bio za 2,2 milijuna eura manji nego u prethodnoj godini.

Image
Darko Klasić predsjednik HSLS Zagreba saborski zastupnik

U Zagrebu trenutno prometuje 187 od sveukupno 263 tramvaja, od čega 142 novih niskopodnih tramvaja tip NT2200 i NT2300 , što je najveći broj tramvaja u cjelokupnoj povijesti Zagreba.

Prošlogodišnja nabava novih 28 godina starih rabljenih tramvaja koji su u startu već stariji od medijalne starosti sadašnjih tramvaja , sigurno neće značajno pomoći javnom gradskom prijevozu ukoliko i oni neće biti adekvatno održavani. Kao razlog kupovine ovih rabljenih tramvaja Grad Zagreb je naveo potrebu da njima premostiti vrijeme do dostave 20 novih tramvaja koji su kupljeni u okviru NPO programa Hrvatske vlade.

Broj tramvaja kojim raspolaže ZET sigurno je dostatan za normalno prometovanje javnog prijevoza ukoliko su svi tramvaji ispravni , te također smatramo da se novac koji je potrošen za nabavu rabljenih tramvaja mogao učinkovitije iskoristiti za plaćanje servisa za Končareve niskopodne tramvaje koji su u prosjeku 11 do 13 godina noviji od bespotrebno kupljenih rabljenih njemačkih tramvaja.

Poslovni izvještaj ZET-a za 2023. godinu jasno pokazuje da su sve stavke izvještaja o poslovanju ZET-a lošije u odnosu na prethodnu godinu , tehnička ispravnost vozila ZET-a je povijesno niska a zaposlenici u velikom broju napuštaju ZET nezadovoljni sve lošijim radnim uvjetima.

Zato smatramo da su gradska uprava i Tomislav Tomašević u svom mandatu uspješno preuzeli samo dio populističkih politika svog prethodnika u upravljanju Zagrebačkim gradskim prijevoznikom , ali da tu politiku nisu uspjeli poduprijeti poslovno održivim modelom upravljanja ZET-om što će dovesti do daljnjeg financijskog urušavanja ZET-a i dodatnog pada kvalitete javnog prijevoza u gradu Zagrebu.

Rezultat ovakvih gradskim politika je pola tramvaja u kvaru, zaposlenici napuštaju ZET te je prodano 900.000 karata manje nego 2022. godine, zaključio je Darko Klasić.

Žmikanje se nastavlja, iako su sredstva za investicijske projekate u Zagrebu nikada manja

Na dnevnom redu sjednice Gradske skupštine 27.6.2024. bit će rebalans proračuna Grada Zagreba za 2024. godinu. Proračun će biti povećan za 10%, odnosno za 255.200.340 €.

U Gradu Zagrebu nikad nije bilo više novca. Od toga se prihodi od poreza na dohodak povećavaju za 156.000.000 €!

To je potpuno u skladu s našim prošlogodišnjim najavama, iako je Gradonačelnik prošle godine tvrdio da će Grad Zagreb biti u gubitku od oko 200.000.000 €, ako ukine tadašnji prirez, odnosno ako ne poveća porez na dohodak.

Čak sam mu, i to kao opozicijski zastupnik, predlagao da bi mu bilo politički mudro barem smanjiti bivši prirez za nekoliko postotnih bodova.

Sad ispada da ga je bez problema mogao smanjiti sa 18% na 6% s obzirom na povećane porezne prihode, ali oni i dalje samo znaju žmikati građane grada Zagreba,

Image
Alen Lochert zastupnik u Gradskoj skupštini

Usprkos svemu tome za sredstva za razvoj investicijskih projekta od interesa za Grad Zagreb i u takvom, rebalansiranom, proračunu iznositi će samo sramnih 65.000 €. Jednu tridesetdevettisućinu!

Vjerojatno niti to neće upotrijebiti za tu namjenu, kao što nisu niti u 2023. Naime, izvršenje proračuna na toj stavci za 2023. je 0%!

Aktivističkoj platformi koja upravlja našim gradom novac, doslovce, pada u krilo. Oni ne znaju da porezu na dohodak prethodi sam dohodak, da dohotku prethodi rad, a da radu prethodi investicija. Zato ništa niti ne izdvajaju za razvoj investicijskih projekata.

Ponašaju se kao djeca koja dobivaju džeparac i troše onoliko koliko dobiju od roditelja. Za njih su investicije samo one koje se financiraju iz gradskog proračuna, ali ne shvaćaju da su to komunalne investicije, a da bez poduzetničkih investicija nema niti poreza, niti proračuna, izjavio je gradski zastupnik Alen Lochert.

foto: HSLS Grada Zagreba

Podijeli članak:

Povezani članci

Najnovije

Pjesma dana

Web shop

Najnovije

notification icon
Želite li primati najnovije vijesti s Adriapress.hr portala?
Back To Top