A gle, nećeš biti veće muško ako mrziš žene. Samo manje. Ako te seksualno potpaljuje mržnja i jedino tako ti se diže onda imaš ozbiljan problem. Ili imate.
U sveopćem trendu povratka muškosti kroz plaćeno bogomoljenje na trgovima ili nasiljem nad ženama, gdje je nestao taj vitez o kojem toliko maštamo?
Postao je seronja, plačipička i ženomrzac iz noćne more.
Ne zna i ne razumije se nositi sa ženskom emancipacijom i drskošću, ali ruku na srce u 21. stoljeću smo i što imaš nametati svoj usrani patrijarhat više kad znamo da je iz provaljenih nakana.
Nadmoć skriva strah od snage žena i njihove jebene izdržljivosti jer muško se slomi kao trula grana čim treba tvrdo uprijeti.
Bilateralna je moguća i na tom polju.
E sad, ne mogu se ne osvrnuti na uistinu zastarjeli model muškosti kojeg vidimo iz karpatskih i sibirskih tvrdih glava. Nikad im svemir nijedan prošao kroz tjeme očito jer tako tvrdoglavo nastojanje prolijevanja krvi zbog malog teritorija je nonsens.
Dva hrkljuša. Već po načinu rješavanja situacije i bijedne inatljive retorike vidiš o kojoj količini primitivizma se radi ili politike iz začetaka čovječanstva.
I sad se neki naši seljoberi povode za njima, ali i naši muški spadaju pod karpatske hrkljuš tikve gdje je ženi mjesto na cito i što ćeš sad?
Ma ništa, nek se pobiju, ionako nas je previše, pa će ostati mjesta novim generacijama koje nisu sve zaražene novim patrijarhatom već i percepcijom romantičnog viteštva koje prirodno čini žene mekim i podatnim.
napisala: Marija Štrajh
ilustracija: Marija Štrajh
Marija Štrajh multimedijalna umjetnica koja je od ranih dana tražila način umjetničkog izričaja kroz riječ i izvedbu pa onda i multimediju kako se uz njeno odrastanje tehnologija razvijala. Pa je tako već s 16. godina, turnejom haiku performansa PRVI UDARAC U ZADNJICU obišla sve države ex Yu te izvedbom bila u interakciji s publikom, a sami fem haikui oslobađali su žensku energiju u punom smislu te riječi.
Projekti iz 80-tih IZMIŠLJOTINA u Hrvatskom kulturnom domu u Rijeci, mjuziklu u četiri čina pokazala je kao i STRAH ME JE, interaktivnom rock performansu, potom 90-tih LUTKINA KUĆA 1 i 2, performansima, URLIKANJA te ISPOVJED ISPRANOG MOZGA, kao i off sexy cabaret s parodijom KRV I MED….2000- tih nastavlja koristiti radijski i TV medij kao sredstvo performansa da bi rušila seksualne tabue i ubrzavala svjetske medijske procese detabuiziranja u mladoj HR, pa potom odlaskom u SAD snima kratki film NEW YORK RAFT ON THE ROAD koji je poslije prikazivan na sub festivalima Ispod tepiha u Zagrebu, Rijeci, Osijeku i Splitu, a gdje je spojila na Danima performansa u Rijeci s performansom o ljudskim pravima čime se i film bavi.
U MMSU Rijeka postavlja platformu 22 performansa riječkih umjetnika koji su unutar prostorno velikog autorskog DNA autoričinog ključa pod nazivom METAFIZIKA KRVI ILI KLJUČ DNK gdje objedinjava riječke performere u glavnu DNK spiralu.
Potom slijedi niz organizacija kao što su Kultur šok 2014. te subverzivnu festival performansa NA RUBU gdje objedinjuje umjetnike te svoj performans o žrtvama koncetracionih logora JADNOVO.
U međuvremenu u vlastitom prostoru na otoku Krku registrira galeriju ART AVANGARD gdje prvih godina ustupa promociju akademskim i drugim umjetnicima da bi nakon smrti oca koristila vlastiti prostor kao neovisni od institucija, političkih i drugih tzv.muških alata kao vremensku i prostornu crtu za instalacije za istraživački rad i neovisne izvedbe kao što su CONTACT ME gdje iskušava vremenske uvjete na instalaciji koja opstaje nesrušena godinu dana, potom JUST ONE CALL, FLOWERS 2034 te na kraju i aktualnu ANIMAL ART ACADEMY gdje psi slikaju.
Inače je diplomirala medijski management u Zagrebu, okultne teozofske škole te stekla 7 stupnjeva eksterne chi kung naobrazbe kao i arhatic yogu u SAD-u.
2023. svoju digitalnu umjetnost je izlagala u galerijama diljem svijeta, NYC artexpo, Miami, Los Angeles, potom SVISS artexpo na glavnom kolodvoru, u Berlinu te Dubaiju.
Napisala je knjigu intervjua “Rock n Stock generacija” kao i vegansku kuharicu te je ušla u međunarodnu antologiju književnih kratkih formi pričom KIHAVICA. Objavljivala u književnim časopisima i portalima, a trenutno piše za mojzagreb.info i adriapress.hr.
foto: osobni album Marija Štrajh