Poštovani, kako samo obećali, kao i u našoj dosadašnjoj praksi, uvijek javljamo točan datum i najavljujemo vožnju za 23. kolovoza 2025. Prethodna je otkazana zbog vremenskih uvjeta, odnosno bure na prometnici D8.
Lokacije vožnje su D8, D66 a naredni vikend D8, D66 (Dalmacija,Istra,Lika) kao i naplatne postaje Lučko kada ćemo cestarinu plaćati u centima kao i trajektna pristaništa.
Slovenija ovo rješava bez prosvjeda:
https://www.zurnal24.si/avto/resevalni-pas-zakon-amzs-zavod-resen-poziv-k-novemu-pravilu-kaj-bi-smeli-odslej-narediti-motoristi-445559
Nadalje, motociklisti neće odustati od zahtjeva koji su itekako opravdani, primijenjeni svugdje u svijetu i smrtnost je smanjena za više od 50 posto. Hrvatska ne želi poslušati primjere dobre prakse iz drugih zemalja, kada se nadležne pozove na sastanak sa direktorima Agencije za sigurnost prometa tada nema nikakva odgovora. Jer, posljedično, Hrvati su najpametniji i ne slušaju nikoga,to im ne treba.
Ponavljano, slati policijske službenike u “akcije” lijevak ili “db killer” u kontrolu ispušna sustava je suludo jer iste ispušne sustave na ostalim vozilima ne kontrolira nitko kao niti radi ekotest na motociklima, ne kontrolira kočnice, kočiono ulje itd.
Molim Vas da shvatite da želimo bolje sutra motociklistima a javno i uvijek odričemo se onih koji voze suludim brzinama, pod utjecajem alkohola ili droga ili stvaraju buku u noćnim satima u gradovima.
Zahtjevi i obrazloženja hrvatskih motociklista:
-Ukidanje ispuna bitumena bez primjese kvarcnog pijeska u svrhu protukliznosti
-Uvođenje protukliznih razdjelnih crta na kolniku DC I ŽUCa
-zabrana obnove asfaltnog sloja primjenom tehnike mikroasfaltiranja u sezoni motociklista I uvođenje ograničenja za motocikle u Prometni elaborate (primjer nedavni D66 Mošćenička Draga,pad 4 motociklista usprkos dojavi od strane PP Opatija prema HC)
|
Zemlje EU odavno shvatile i imaju udio fragmeta 0,03-0,05 kao I tvorničke proizvode protukliznih svojstava
|
Uvrštavanje smjernica za projektiranje cesta- novih ili postojećih za zaštitne ograde sa elementima zaštite motociklista(plašt,plašt oko stupova-nosača, usmjerivači itd)
|
Izrađene su i namjerno stoje u ladici ,ne primjenjuju se!Neka ugledaju svjeto dana I napravi se “update”
|
Uvođenje revizije cestovne sigurnosti (TEN-T) koridorima svakih 5 godina.
|
U Hrvatskoj se ne radi ,EU je obaveza I izbjegava se da se dešava situacija;
-odvodnja ne funkcionira, rub asfalta se drobi,udarne rupe,zaklanjanje znakova,primjena novih mjera.
|
Obaveza prisustva revizora cestovne sigurnosti nakon nesreće motociklista sa smrtnom posljedicom u suradnji sa MUP RH I djelatnicima HC,ŽUC,HAC itd….
|
U Sloveniji normalna procedura kao i Njemačka,Austrija,Skandinavija…
|
Obaveza jednogodišnjeg polaganja tečaja sigurne vožnje za instruktore A kategorije
-izmjena programa edukacije za polaganje ispita za A kategoriju
|
-pokazuje se krivo I opasno kočenje motociklom(90% slučajeva)
-država MORA suvencionirati ove tečajeve instruktorima A kategorije a sve prema prijavljenim kandidatima iz prethodne godine.
-forsirali smo ovo za policijske motocikliste I SPROVODI SE U PRAKSI odlično-jednom godišnje na Grobniku
-program je zastario,preko 20 godina nije se mijenjao I bitan naglasak je na – PRAVILNO KOČENJE I UPRAVLJANJE MOTOCIKLOM kao I pravilne tehnike IZBJEGAVANJA PREPREKA
|
CVH
-nadzornik MORA imati dozvolu za A kategoriju
-STP MORA imati valjke za ispitivanje kočnica na motociklu
-STP MORA pregledati udio vlage u kočionom sustavu motocikla
-STP NE smije gledati ATEST ispušnog sustava samo motociklima-ILI SVIMA ILI NIKOME
|
Nadzornik NE mora imati vozačku A kategorije jer nije javna površina a motociklist NE SMIJE dati na upravljanje NIKOME motocikl ako nema A kategoriju!?!?(čl.229. st.2 Zakona o sig.prometa na cestama)kazna je 390,00-920,00 EUR!! I to bez obzira bila javna ili ne javna površina
-90% STP nema valjke za ispitivanje kočnica na motociklu I -ne ispituju se
-nitko u posljednjih 30 godina nije kontolirao udio vlage u ulju kočnica na motociklu!?
-Akcijama na mjerenje buke I tehničke ispravnosti ispušna sustava podvrgnuti su samo motociklisti.Momentalno ukinuti akcije ovakva tipa Neka zakon bude jednak svima!
|
“Mladi vozač” motocikla nije onaj koji ima do 21 god.Mladi vozač motocikla treba izmjeniti u “novi vozač” bez obzira na godine života.Ako tek polaže A kategoriju,MORA imati barem 20 sati vožnje -ne 15 sati
|
Nedovojlno je 15 sati vožnje za vozača sa npr 40 godina I nakon 15 sati vožnje može zakonski voziti motocikl maksimalne snage I brzine.Praksa u npr. Sloveniji…vozačka dozvola vrijedi 2 godine I nakon isteka 2 godine mora donijeti potvrdu da je prošao tečaj sigurne vožnje.
|
Priprema dokumentacije I izrada smjernica sa centre sigurne vožnje motocikla
|
Imati u petogodišnjem planu uvođenje obaveza škole sigurne vožnje motocikla nakon isteka 2 godine od polaganja vozačkog ispita u AŠ
|
Line splitting ili dozvola preticanja kolone
|
Obavezno dozvoliti za motocikliste na;
Trajektnim pristaništima,GP,kolonama (u čekanju) na AC I brzim cestama uz napomenu “bzina minimalno veća od vozila koje se pretječe.
Primjer dobre prakse Slovenija,Italija,Francuska…
Hrvatka “prešutno tolerira” ali nije zakonski odobreno.
Ako se ne odobri,temperature tijela vozača ljeti neglo se povećava kod stajanja,naročito u ljetnim mjesecima i punom opremom a ispod zaštitne kacije u roku 15 minuta ona je 65 C!!!
|
Izmjena zakona o cestarinama I registraciji motocikla u periodu 2 godine(da je se vremenski rok za prilagodbu)
|
Primjera radi; kamion I prikolica.Prikolica nosivosti 26 tona= 60,00EUR osiguranje kamion = 700,00 EUR sa tehničkim pregledom(kamion 1000,00EUR I prikolica = 400,00 EUR)
Ukupno godišnje kamion I prikolica(šleper) = 2160,00 EUR
Dakle = 5 osovina I 12 kotača prosječne mase 38 t !!!(koliko terete I km prosječno napravi ovakav kamion po HR cestama I koliko ih oštećuje?)
Opterećenje “po kotaču”;
-šleper= 6.166kg
-motocikl= 122,00kg
Motocikl prosječno reg+tehnički = 250 EUR
2 gume 2 osovine I prosječne mase 250kg s time da je prosječno korištenje 6 mjeseci
Uvođenje mogućnosti 6 mjesečnog osiguranja motocikla(sa 50% vrijednosti) I isto toliko važenje tehničkog pregleda
|
Povećani angažman na ugradnji zaštitnih ograda za motocikliste na državnim i županijskim cestama uz primjenu
|
Od 2019-2024 (do prije nikada) postavljeno je na 12 lokacija znakovi opasnih dionica kao I 3500m zaštitnih ograda na državnim cestama.
Navodno u planu (ali još se ne vidi) je 4500m.
PREMALO s obzirom da je broj registriranih motocikala i mopeda 180.000 I kad uračunate koliko je to naknada za ceste kao I koliko je to od litre goriva(direktno ide za HC,HAC I HŽ)
Osnovnom matematikom,ugrađeno je 500.000 EUR opreme za “sigurnost motociklista” u omjeru koji sam ranije naveo.Od osnutka države do danas.Molim izračunati broj Godina i omjer.
Nismo nezahvalni,pomaka ima ali progledajte I shvatite.Postavljate izuzetno opasni bitumen, poslali smo materijal i ni jedan koji je primjenjen nema protuklizna svojstva a da ne pričamo o pijesku na cestama,udarnim rupama i mikroasfaltiranju.
|
Tekst: Mladen Stjepan Vitković, i.g., Projekt KARAVANA ZA ŽIVOT “Bikeri na cesti”
Fotografija: Vidmir Raič